Homepage ENEN
21.09.2023. - Mediji - ČlanciZnanstvenice koje su obilježile hrvatsku fiziku u zadnjih 100 godina

U najnovijem broju Matematičko-fizičkog lista, Vol.74, No 293 izašao je prilog „Znanstvenice koje su obilježile hrvatsku fiziku u zadnjih 100 godina“ koji je pripremila naša kolegica Ana Smontara.

Na unutarnjim stranicama omota Matematicko-fizičkog lista [1] objavljene su fotografije osam znanstvenica-fizičarki koje su obilježile hrvatsku znanost u zadnjih 100 godina.  Sve su one vlastitim talentom, radom i trudom ostavile duboki trag u fizici. To su po našem izboru: Katarina Kranjc (1915. – 1989.), prva doktorica fizičkih znanosti među ženama u Hrvatskoj, pionir u proučavanju ogiba rendgenskih zraka pod malim kutom [2]; Milena Varičak (1901. – 1971.), područje njenog istraživanja su električne osobine poluvodiča [3]; Lidija Colombo (1922. – 2015.), stručnjakinja za infracrvenu i Raman spektroskopiju, osnivačica laboratorija za molekulsku fiziku na IRB-u [4]; Anđelka Tonejc, stručnjakinja za visokorazlučujuću elektronsku mikroskopiju [5]. O njima smo nezavisno u MFL-u objavili kratke životopise. Pored njih, spominju se Jadranka Vuletin (osnovala laboratorij za solarne ćelije na FESB-u u Splitu), Milica Turk (bavila se nuklearnom spektroskopijom, detekcijom neutrona), Jasna Baturić Rubčić (istakla se primjenom elektrićne analogije u fizici) i astrofizičarka Dubravka Kotnik-Karuza. U daljnjem, uz dosadašnje priloge, donosimo i njihove kratke životopise.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

ZN1